Facebook aduce publicitatea pe mobile
Daca saptamana trecuta vorbeam despre cat de mare si de tare este Facebook-ul si cat de multi bani va strange prin listarea la bursa, saptamana aceasta a venit timpul sa vorbim si despre cat de cool mai este?
Momentan este „super-cool” avand in vedere faptul ca are 850 de milioane de useri activi, dintre care peste 400 de milioane acceseaza platforma de pe device-urile mobile. Intrebarea este cat de cool va mai fi acest gigant al socializarii online, odata cu introducerea reclamelor in versiunea „la purtator”?
Conform time.com, incepand cu luna martie, Facebook va introduce reclamele in aplicatiile de pe device-urile mobile. Pe langa faptul ca aplicatia Facebook nu era una extrem de stabila sau de bine implementata, mai nou utilizatorii vor fi nevoiti sa suporte si „calupuri publicitare” inghesuite pe display-urile telefoanelor.
Daca pe un ecran de peste 20 de inci, un amarat de banner nu ne zgarie prea rau retina, imaginati-va ce efect va avea acel banner cand te chinui sa postezi un status pe un touchscreen de 3,5 inci.
Concret, toata miscarea cu publicitatea ar trebui facuta pana cel tarziu in mai cand va avea loc si mult asteptata listare la bursa. Daca luam in calcul riscurile, introducerea reclamelor are doua taisuri: daca prinde va duce la ridicarea valorii companiei (prin cresterea posibilitatilor de valorificare a bazei de utilizatori), dar daca va da gres s-ar putea sa asistam la o prabusire a factorului „cool” si implicit o scadere a valorii in ochii potentialilor investitori.
Cel mai important detaliu in toata aceasta poveste va fi modul de implementare al acestei publicitati pe dispozitivele mobile. Fara indoiala, un tip de publicitate cat mai creativ prezentata si cat mai putin invaziva va avea toate sansele sa fie mai usor digerata de sutele de milioane de utilizatori.